Ini blog hak milik gadis comel yang hanya menggunakan jari jemari untuk meluahkan isi hatinya ^_^

READERS :

Happy Eid & Happy 54 Independent Day


Aku lihat Ramadhan dari kejauhan...
lalu ku sapa ia, hendak kemana?
dengan lembut ia berkata,
maaf, aku harus pergi, mungkin lama...
tolong sampaikan pesanku untuk orang yang bernama Mukmin.
peluklah Istiqamah saat dia kelelahan dalam perjalanan Taqwa.
itupun Syawal, ia sudah tiba !
ajaklah sabar untuk menemani hari2 dukanya.
...ku lihat Ramadhan pergi jauh...
" Ya Allah, apakah aku akan berjumpa lagi dengannya? "

:: last day of sahur,
may this Ramadhan bring more meaningful,
Alhamdulillah, completed for 1month of Ramadhan !

p/s: bagi yang tak pose penuh, jangan pulak uolls nak beraya sakan mengalahkan orang yang pose penuh ! INGAT , jangan lupa ganti pose yang telah uolls tinggalkan tu ! kih3...


Wasiat Ramadhan ke Syawal,
Ramadhan minta Syawal ambil alih tugas dia seterusnya,
then Syawal sms aku minta tolong story pasal dia pulak !
aku pun berhati mulia menaip ucapan ni :

“ Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur. Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya. Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih."

:: salam eid mubarak to all muslim may this eid bring u much joyful n happiness !


Walaweh, phewitt.. this year Syawal bertemu jodoh dengan Merdeka day !
Alhamdullilah,
mesti gempak dengan degupan mercun dan percikan bunga api.
bersinar laa langit kita malam tu nanti,
apa-apa pun aku sebagai anak Malaysia ingin mengucapkan
happy 54 independent day malaysian!

Independence Day just around the corner.
i am excited when Merdeka comes.
But,
i cant celebrate it this year because i will be at
" Kampung Hijau or Bumi Kenyalang " that time.
However,
Merdeka still Merdeka !
History must NOT be forgotten.
^___^
MERDEKA !
MERDEKA !
MERDEKA !

Saya anak Malaysia, anda anak apa ?
kih3...

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^__^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...